Het Register

Wat is het Register Kostenmanager Nederland?

Het Register biedt een keurmerk voor opdrachtgevers die een beroep willen doen op ervaren kostenmanagers in de disciplines bouwkunde, installaties en infrastructuur (civiele techniek, infra, rail-, weg- en waterbouw).

Waar kan men een RKN voor inschakelen?

Dit kan voor onafhankelijke toets, 2nd opinion of advies bijvoorbeeld in een conflictsituatie.

Hoe wordt de RKN’er geregistreerd?

Een RKN wordt in het Register opgenomen als zij of hij over aantoonbare opleiding en ervaring beschikt en drie referenties en een VOG kan overleggen

De registratie van de kostenmanagers wordt onafhankelijk gecontroleerd door SKW Certificatie te Almere.’

De RKN’er moet daarna 2-jaarlijks drie positieven referenties overleggen om in het register opgenomen te blijven. De referenties worden ook door SKW Certificatie gecontroleerd.

Een lid van Register Kostenmanager Nederland:

• heeft minimaal 3 referenties met een tevredenheidsverklaring. Deze referenties zijn gecontroleerd door onafhankelijk toetsbureau SKW;
  • heeft een zeer ruime deskundigheid op het gebied van kostendeskundigheid/ kostenmanagement, aangetoond met ervaring en opleiding en dit is beoordeeld door het onafhankelijk toetsbureau SKW certificatie;
  • moet voldoen aan de integriteitsverklaring van de RKN;
  • is onderhavig aan een klachtenregeling. In geval van een klacht kan het bestuur besluiten om de bouwkostenmanager uit het register te schrappen;
  • heeft een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Geen komende activiteiten gevonden
Blijf op de hoogte

Hoe weet ik welke RKN’er ik moet inschakelen?

Hieronder vindt een overzicht van de RKNérs met hun specialiteit. U neemt rechtstreeks contact met de RKNér naar keuze en stemt uw vraag met hem of haar af. Dit contact loopt buiten ons om.

Actueel
"Ik ben lid geworden van het RKN omdat ik er een grote toegevoegde waarde in zag destijds, en nog in zie, vooral gericht op overheidsinstellingen. Dit is een markt waar het soms lastig is om als Bouwkostenadviesbureau projecten te verwerven vanwege de bestaande relaties binnen de Overheid. Het keurmerk RKN helpt om jezelf en het bedrijf als deskundige op het gebied van bouwkosten te profileren binnen de markt.

YES! Afgelopen week ben ik toegelaten tot het Register Kostenmanagers Nederland (afgekort RKN). Erg trots op deze mooie mijlpaal! Ik wil iedereen die mij hiermee heeft geholpen bedanken! Speciale dank aan Frits Ten Cate en Niels Vlieg van de stichting RKN!

Interview met Cosmo Smeets

01 december 2021
In de loop van de jaren ben ik tot inzicht gekomen dat het in de verschillende planfases en bijhorende ontwerpen in relatie tot kosten vaak gaat om bezuinigen. Omdat ontwerpen te duur en bijvoorbeeld risicovol worden bevonden.
Oorspronkelijke ontwerpen verliezen hiermee hun waarde. Immers kostenreductie gaat vaak gepaard met functie en/of prestatie verlies.

Stichting RKN
van Oldenbarneveltstraat 5
5151CE Drunen
secretariaatrkn@gmail.com
© 2020 Stichting RKN. Alle rechten voorbehouden.

De RKN is erkend als register en mag het keurmerk ‘Erkend door de Registerautoriteit Bètatechniek’ voeren.